A Polgári Konzervatív Párt blogja (pkp.hu)

Kimaradni - és lopni

2017. július 17. - feher.b

Nem veszünk részt az Európai Ügyészség munkájában. Akad jogi magyarázat, de tudjuk jól: korlátlanul talicskázni a többiek pénzét csak úgy lehet, ha senki más nem figyel.

polt_peter_veres_viktor_1.jpgNem volna persze semmi akadálya annak sem, hogy itthon fogják meg a közpénztolvajokat. De hát ki akarja ezt?! A rendszer lényege jó hét éve nem más, mint ennek az ellenkezője. Ha az OLAF - aminek dolga éppen a hazai bűnüldöző szervek segítése - jelentést küld, amiben felhívja a figyelmet néhány milliárdos csalásra az EU-támogatásokkal, akkor ...... no, akkor mi lesz? Természetesen semmi. Nem is vagyok benne biztos, hogy ne volna épp a magyar példa önmagában bőven elég egy össznépi európai fellépésre.

Kimaradó ország persze van: Dánia, Svédország, Írország mások mellett. Ezek viszont jóléti államok, ahol minimális a korrupció - könnyen hihető tehát, hogy nem takargatnivaló miatt, hanem valódi jogi érvek mentén döntöttek így. Nem is miattuk főhet az európai adófizetők feje...

Eközben újból előttünk járnak a balti országok, Románia és - már menetrendszerűen - a szlovákok. Mind tagjai ennek a nagyszerű kezdeményezésnek, ami nem csak azt hivatott figyelni, milyen ÁFA-csalások történnek Európa-szerte, hanem például a helytelenül költött fejlesztési pénzeknek is utána megy. Logikus tehát, hogy a magyar menedzsment fejvesztve rohan az ötlet elől: Polt Péter ugyanis semmit sem tehetne a bűnösök kézre kerítése ellen.

Az egyetlen lehetőség most megint a népszavazás lenne, de arra se időnk, se erőnk már egy választás előtt. Ha nagyon komolyan vesszük magunkat, még lehetünk viszont annyian, hogy témává tegyük azt, amit egyébként a balos pártok (a.k.a - "demokratikus ellenzék") se nagyon akarnak. Lehet felemelni a kérdést az internetadó és a tandíj magasságába - kevésbé közérthető és látványos, mégis egyértelmű: ha nincs európai közreműködés, a mi innovációnk, gazdaságunk, rugalmasságunk, végső soron versenyképességünk bánja, aztán lehet menni Londonba munkát keresni.

Ezek a dolgok ugyanis összefüggenek: ha tizenegy kilátó épül falvanként, amiből ötöt egyébként is a polgármester lop el, akkor nem csak tízzel többet építettünk, mint kellett volna, de valaki a végén még fel is bátorodik és a trafiktól a helyi lapon át a zöldségesig mindent lenyúl. Aztán jönnek a társai, akik már nagyban játszanak és se bank, se biztosító, se tévétársaság nem marad érintetlenül. Ennek következményeit nyeljük nagyjából minden héten és viszonylag jól látható, mi sül ki belőle.

Még egyszer tehát: aki ezt elintézi egy kézlegyintéssel, az végső soron a rendszer életben maradását szolgálja. Nincs hova menekülni, nincs már lehetőség kibúvókat keresni: pontosan a választói passzivitás tartja őket életben. Lássuk be, ezrével kéne az utcán lennünk, többek között ezért az ügyészségért - önmagunkért - is.

Fehér Balázs

Polgári Konzervatív Párt

pkp.hu

A bejegyzés trackback címe:

http://pkpkozosseg.blog.hu/api/trackback/id/tr3812670073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

legális 2017.07.18. 13:12:16

Szerintem a nyomozást kell összehangolni és nem az ügyészséget.
Az ügyészségnek akkor lenne értelme, ha lennének azok a bizonyos közös európai értékek,amelyek alapján minősíteni lehetne a feltárt eseteket, és lenne hozzá egységes jogszabály ami alapján a következmények előírhatóak.
Most nincsenek közös értékek, nincs közös jogrend, akkor mihez kellene a közös ügyészség? Mit képviselne? Amit néhány megvilágosult brüsszelita gondol? Felhatalmazás, törvényhozás nélkül? Vagy "értelmezne" néhány jogszabályt az aktuális PC és széljárás szerin?
Nem. A bűnűldöző szervek derítsék ki amit tudnak, az illetékes ügyészség, meg bíróság tegye a dolgát. Ez nemzeti hatáskörben kell maradjon.

Sörös Mérenc 2017.07.18. 13:31:52

@legális: Nálunk nemzeti hatáskörben is van. Csak nálunk a nemzetet pofátlan tolvajok irányítják az összes hatalmi ággal együtt.

6.Lenin 2017.07.18. 13:58:00

Romániában bizonyították, hogy az ilyen mindenki felett álló hatalmat politikai tisztogatásra (is) lehet kiválóan felhasználni.
Gondolom ezért is lett kitalálva.
Nálunk is ezért sírnak a hatalom után vágyakozók. Másként nincs lehetőségük.

chrisred 2017.07.18. 14:00:23

@legális: Csak közös tányér van, amiből a mi vezetőink imádnak falatozni.

6.Lenin 2017.07.18. 14:08:43

@chrisred:

Csak pályázni kell, jóváhagyni, ellenőrizve a felhasználást. H a gubanc van, vissza kell fizetni, stb.
A többi igaz (is lehetne).

Mindenhol, minden adott a vizsgálódásra. Ez másra lett kitalálva.

chrisred 2017.07.18. 14:20:01

@6.Lenin: Hát, bizonyára így történt a négyes metróval is, jól le lett ellenőrizve a felhasználás. A magyar politikusok imádják önmagukat ellenőrizni, semmi pénzért nem engednék át ezt másnak.

high up! 2017.07.18. 14:24:07

@legális: "Ez nemzeti hatáskörben kell maradjon."
@6.Lenin:

Az egészpályás fideszes lopás van jelenleg nemzeti hatáskörben, fidióta Észlajosok. S mivel a mutyizás meg a kussolás a magyarok nemzeti genetikája, így nem árt, ha a bűnüldözésben a brüsszeliták kisegítik a minden mocskot elfogadó, vagy azt agyilag felfogni nem tudó mi kis funkcionális analfabéta népünket. Teccik tudni: a ti érdeketekben.
Majd ha megvaltozik a genetikátok. oszt önálló lábon állva tudjátok megvédeni a demokráciát, akkor majd szólhattok Junckernek, hogy nem kell ide segítség, minden bűnöző a sitten ül már.

FOLYTASSUK!

Peter Götz 2017.07.18. 14:29:30

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: ha tisztességes lennél,örülnél minden kontrollnak....

6.Lenin 2017.07.18. 14:31:49

@chrisred:

Valószínűleg megpróbálták a jelenlegi kormány nyakába varrni. Nem jött össze, így el lesz sikálva. Ezekből a pénzekből jut vissza is ám elég szépen.
Talán pontosan ezért van, hogy mindig a bukott politikusokról derül ki-utólag-, hogy korruptak voltak.
Természetesen harcolni kell (ene) ellene, de.....

A politikai pártok támogatása, civil szervezetek pénzelése, stb, vagy az elmaradt országok támogatása (akiket előtte pont a jelenlegi támogatók fosztottak ki) az nem korrupció?

Mindig mások lopnak, mások erkölcstelenek. Így működik az ember.

metax 2017.07.18. 14:38:09

@6.Lenin: Masgyarországon is bizonyították, hogy az ilyen mindenki felett álló hatalmat politikai tisztogatásra (is) lehet kiválóan felhasználni."

metax 2017.07.18. 14:41:27

@6.Lenin: Helyesen: Magyarországon bizonyították, hogy az ilyen mindenki felett álló hatalmat politikai tisztogatásra (is) lehet kiválóan felhasználni.

Nálunk is ezért vigadnak a hatalmat bitorlók. Másként nincs lehetőségük hatalmon maradni.

6.Lenin 2017.07.18. 14:41:47

@high up!:

Na látod, ezért gáz ez az egész. Egy adóoptimalizáló (korrupt)politikusra hivatkozol (Juncker)
Pont ilyenek tennék rendbe ezt a kérdést.

Természetesen az a pénz, amit nem én lopok el, az csak rossz helyen lehet.
Erről szól ez az egész.

6.Lenin 2017.07.18. 14:44:21

@metax:

Ma Mo-on nem választottak ellenzéki képviselőt? Az RTL-ben rettegve hazudoznak? Vagy a Hirtv-ben?

Neked is tele a gatyád, miközben a kormányt szidod?
Ne bassz!

legális 2017.07.18. 14:51:35

Ne keverjetek már dolgokat. Van nyomozás, vizsgálat - ezt össze lehet hangolni.
Nincs közös jogrend, nincsenek megfogalmazott értékek, csak gumi szabályok, amit az első osztályú EU-tagok értelmezgetnek. Már ha sikerül, ha nem akkor brexit.
Ezért nincs értelme a közös ügyészségnek, mert az alapok sincsenek meg hozzá. Mindannyian toleráljuk többé-kevésbé a buzikat, de nem mindenhol házasodhatnak, és nevelhetnek gyereket. Akkor egy német/luxemburgi ügyész azt mondja no-no, miért nem úgy csináljuk mint ők. CSAK, mert mi nem ők vagyunk.
Kötelességszegési eljárás olyan jogszabályokért, ami nem szabályoz másként, mint az I. osztályúaknál, csak nehogy már mi is függetlennek szabadnak érezzük magunkat.
Ügyészkedjen mindenki otthon.

chrisred 2017.07.18. 14:51:55

@6.Lenin: Mitől lenne a civil szervezetek támogatása korrupció?

metax 2017.07.18. 14:53:46

@6.Lenin: Fideszlenin, figyuzzad csak:

www.kepfeltoltes.eu/view.php?

Ezt a fotót kellett volna a posztba belerakni. Ezzel kellett volna ki plakátolni az egész országot, telepakolni vele az írott-és az elektronikus sajtót az elmúlt években.

Ez a fotó a kedvencem. Ez szemlélteti legjobban a magyarországi állapotokat. A demokráciavesztést, a jogállam lebontását, a hatalmi ágak szétválasztásának megszűnését 2010 óta.

Egy képen a rendszer lényege.

chrisred 2017.07.18. 14:59:21

@legális: Szerintem az uniós pénzek odaítéléséről, felhasználásáról, annak ellenőrzéséről szóló szabályok egységesek az Unión belül. És mivel ez az ügyészség kizárólag ezt vizsgálná, az összes általad felsorolt tényezőnek nulla jelentősége van.

6.Lenin 2017.07.18. 14:59:31

@chrisred:

Mert előfordulhat, hogy olyan érdekeket képviselnek, amit a támogató elvár. Azért adja a pénzt nekik, és nem az ellenkező állásponton lévőknek.

sas70 2017.07.18. 15:00:30

@metax: Lenne is is rá igény, hogy egy kicsit tisztogassanak, vagy inkább nagyon!

6.Lenin 2017.07.18. 15:00:57

@metax:

nincs semmilyen fotó.

chrisred 2017.07.18. 15:03:39

@6.Lenin: Hát persze, hogy azért adja oda, mert olyan feladatokat látnak el, amelyet az adományozó fontosnak tart. Az adós 1%-áról szoktál dönteni? Nem olyan közcélú szervezetnek adod, aminek a munkáját fontosnak tartod? Ha a közpénzzel ez a helyzet, miért ne tehetné meg valaki ugyanezt a saját pénzéből?

6.Lenin 2017.07.18. 15:04:25

@sas70:

Igen, de kik maradnának?

Te tényleg elhiszed, hogy valaki ingyen dolgozna azért, mert a többség nem ért egy ország irányításához?
Juhász P.is ingyen fújná a kedvenc sípját? Még a gatyája is kunyerált.

6.Lenin 2017.07.18. 15:08:09

@chrisred:

Mennyi civil szervezet van Mo-on? Hányan tiltakoznak egy tv ellen? Kik?
Az 1 %-os adományokból összejött pénzért le se szarnának ezek a szervezetek.

sas70 2017.07.18. 15:10:47

@legális: Nagyon el vagy tévedve! Olvass már el egy kibaszott jogszabályt, különös tekintettel a végére ahol a hatályba lépés és Az Európai Unió jogának való megfelelés van.
A Btk.-nál is.

chrisred 2017.07.18. 15:11:33

@6.Lenin: Ezekkel a kérdésekkel akarsz meggyőzni arról, hogy civil szervezetnek pénzt adományozni korrupció? Nem az.

chrisred 2017.07.18. 15:12:25

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: A kontrolláltnak minden kontroll rossz, ez nyilvánvaló.

sas70 2017.07.18. 15:14:33

@6.Lenin: Gondolom, hogy bárhol lehetne rezsiszilárdnál, rogántóninál, tömjénnél... stb alkalmasabb embereket találni!

6.Lenin 2017.07.18. 15:14:51

@metax:

Így már más. Gondolom azokat a vagonokat nézik, amelyek a lóvét viszik Felcsútra.
Másnak kéne adni, akik úgy el tudnák cseszni, hogy nyoma sem marad az országban.

Azért annak ellenére, hogy Polt, és Orbán vigyorognak egy közös képen, néhány gazember vígan lopott a közösből, és most is vidáman szaladgálnak, sőt szeretnének ismét csak ők lopni.

De, hogy tisztázzunk valamit, nem védem a korrupt gazembereket egyik oldalon sem, de nem az ilyen szervezetekre kéne ezt bízni. Ez nem arról szól, sajnos.

legális 2017.07.18. 15:15:17

@chrisred: részben igazad van, arra viszont már léteznek szervezetek.
Az ügyészség céla azonban az európai ügyészség az Európai Unió pénzügyi érdekeit sértő bűncselekmények feltárására szakosodna, ami nem pályázati pénzeket nyomozna, hanem az EU érdekeit sértő eseteket, az viszont így tök gimi szabály, bármire rá lehetne húzni, ha a "nagyok" azt szeretnék.
Én is tudom, hogy a buzik nem pénzügyi kategória, azt csak azért írtam, hogy értelmezni segítsek a különbségeket az egyes országok létező szabályozásai között.

www.kormany.hu/hu/igazsagugyi-miniszterium/europai-unios-es-nemzetkozi-igazsagugyi-egyuttmukodesert-felelos-allamtitkarsag/hirek/nem-lenne-hatekony-az-europai-ugyeszseg

6.Lenin 2017.07.18. 15:15:54

@sas70:

Igen, jövő tavasszal meglesz erre az esély mindenkinek. Neked is.

6.Lenin 2017.07.18. 15:17:34

@chrisred:

Nem akarlak meggyőzni. Neked ez a véleményed, nekem az, hogy az.

legális 2017.07.18. 15:18:53

@sas70: Csillagvirág! Mi a bajod a jogszabályokkal meg hatályba léptetéssel? Nem értem.

chrisred 2017.07.18. 15:19:53

@6.Lenin: Jó, csak eredetileg kérdésként fogalmaztad meg.

metax 2017.07.18. 15:32:00

@6.Lenin: "Másnak kéne adni, akik úgy el tudnák cseszni, hogy nyoma sem marad az országban"

Ez a mondatod árulkodó. Nem vagyok fideszes, de maradjon Orbán, mert más csak többet lopna. Jellemző érvelés, amúgy pont a Fidesz alatt rendszerszintűre emelt állami bűnözés közepette nyilvánvalóan marhaság és komikus érvelés.

Finoman szólva is nem győz meg arról, hogy képes lennél felmérni a helyzet súlyát.

Szerinted nincs, vagy nincs túl nagy probléma azzal, hogy két hatalmi ág, a magyar kormány és a Legfőbb ügyészség vezetője egy nem protokolláris rendezvényen nyilvánosan együtt mutatkozik, együtt múlatják a szabadidejüket. Nincs problémád azzal, hogy Polt Péter Orbánnal együtt köpködi a szotyihéjjat a Vidi vagy a Felcsút stadion VIP páholyában, és két gól között akármiről beszélhetnek. Akármiről...

A képtől függetlenül is láthatóan nincs bajod azzal, hogy 2010 óta bevett gyakorlatként teljesen nyilvánvaló módon a legfőbb ügyész kormányzati parancsra indít eljárás valaki ellen, vagy éppen ellenkezőleg: tagadja meg a vizsgálatot.

Mindezek ellenére Lenin elvtárs nem ezektől, hanem egy közös eu-s ügyészségtől félti az országot...

6.Lenin 2017.07.18. 15:32:06

@chrisred:

Megkérdeztem, mi a véleményed. Válaszoltál, hogy szerinted nem az.

6.Lenin 2017.07.18. 15:38:24

@metax:

Én nagyon jól el tudok beszélgetni olyanokkal is, akikkel teljesen más véleményen vagyunk.
Mindenkinek joga van saját véleményt alkotni.
Mindenkit az elvégzett munkája után szoktam megítélni, nem arról, amit saját magáról állít, vagy mások próbálnak elhitetni róla.

Semmi bajom nem lenne az európai ügyészséggel, ha másként működnének, mint akár a többi eus szervezet.
Szerinted az EU. egyenrangú, egyenjogú szuverén országok közössége?
Na látod.

chrisred 2017.07.18. 15:45:12

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: Senkinek nincs szüksége arra, hogy segítsenek neki a pénz elköltésében.

Kuviklacz · http://hungaryineurope.blogspot.com 2017.07.18. 16:17:09

@legális: Olvass és tájékozódj előbb. A "nem lenne hatékony" a guimiérv. Az Eu költségvetése szigorúan meghatározott, az Európai Ügyészség hatáskörét a rendelet pontosan meghatározza.

Peter Götz 2017.07.18. 16:43:41

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: és te mi alapján döntöd el,hogy melyik a jó és melyik a rossz kontroll????

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.18. 17:17:53

@Peter Götz:

Ami hasznos, az jó ebben az esetben. Ami növeli a közjót, az hasznos.

Friss topikok

  • MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: @Peter Götz: Ami hasznos, az jó ebben az esetben. Ami növeli a közjót, az hasznos. (2017.07.18. 17:17) Kimaradni - és lopni
  • Skankhunt42: @Moin Moin: jaja te ott voltál a születésénél! vagy ami mégjobb, elolvastál egy könyvet és már sza... (2017.03.20. 11:11) A vállalhatatlan vélemény szabadságáról
  • Hidvégi Mihály: @Mei Ling: Így van ahogy mondod, én is csak tisztelegni tudok a Momentumosok teljesítménye előtt. ... (2017.02.21. 21:24) No-limpia ... No-rbán!
  • Zenobias: @Zenobias: a cikkiro meg egy fasz (2017.02.18. 23:03) Bencsik elvtárs azt üzente
  • Kuviklacz: Kezdhetnénk a tényekkel: az LMP kisegítette a FIDESZ-t, hogy továbbra is működjön szolgaian az Alk... (2016.11.23. 15:54) A DK ellenszenves lendületéről

Címkék

888 (1) adam ant (1) ákos (1) alkotmánybíróság (1) állam (6) andy vajna (1) angela merkel (1) antiszemitizmus (1) atzél mária (1) baloldal (1) bánhegyi györgy (6) bencsik andrás (1) bevándorlás (1) bolgár györgy (1) boris johnson (1) brexit (1) budapest (1) bürokrácia (6) cigányság (1) csepreghy nándor (1) david cameron (1) demagógia (1) demokrácia (6) dk (2) drónok (1) erkölcs (1) erőszak (1) észtország (1) európai ügyészség (1) európai unió (3) farkas flórián (1) fehér balázs (31) felzárkóztatás (1) fidesz (12) googl (1) gyűlöletkeltés (2) gyurcsány ferenc (6) g fodor gábor (1) habony árpád (3) háború (1) hadházy ákos (1) hajdú péter (1) hatalom (1) hidvégi mihály (10) (1) holokauszttagadás (1) igazságszolgáltatás (1) inkompetencia (1) innováció (1) internet (1) isten (1) jobbik (1) jobboldal (3) jogállam (3) jövő (2) k+f (3) kapitalizmus (5) karrier (1) kdnp (1) kelet (1) klub (1) konzervativizmus (1) korrupció (10) kovács olivér (10) kovács zoltán (1) kövér lászló (1) közösség (2) lánczi andrás (1) lmp (1) londoni magyarok (1) machiavelli (1) macsóság (1) magyarország (11) magyar posta (1) március 15 (2) matolcsy györgy (1) máv (1) média (2) megélhetési politikus (1) mein kampf (1) michael knight (1) migránsok (2) mnb (1) molnár csaba (1) momentum mozgalom (2) mszp (3) nagy tamás (1) nav (1) németország (2) nemzeti (1) népszavazás (2) nigel farage (1) nők (2) nyugat (1) oktatás (4) október 23. (2) oligarchák (1) olimpia (2) önkéntesség (1) önkormányzatok (1) önvezető autó (1) orbán viktor (16) pazarlás (1) pető tünde (1) pintér sándor (1) pkp (10) polgár (12) polgári konzervatív párt (11) politika (7) polt péter (1) populizmus (1) pornó (1) propaganda (1) putyin (2) rádió (1) rogán antal (1) románia (1) simicska lajos (2) sovinizmus (1) szabadság (2) szavazás (1) századvég (1) szocializmus (2) szólásszabadság (1) tarlós istván (1) taxi (1) technológia (1) terror (1) tóbiás józsef (1) trianon (1) tudomány (1) turizmus (1) tv2 (3) uber (1) újbuda (1) vasárnapi boltzár (1) venezuela (1) Címkefelhő